Ποια είναι η κατάσταση στο Δήμο μας;
Σχεδόν έξι μήνες μετά τη δημοσίευση του Φύλλου της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, ξεκίνησαν οι συγχωνεύσεις των τμημάτων και στη Θεσσαλονίκη.
Καθημερινή εικόνα αποτελεί η έκπληξη αλλά και η απογοήτευση των πολιτών που πηγαίνουν στα αστυνομικά τμήματα της περιοχής τους προκειμένου να εξυπηρετηθούν και το μόνο που βρίσκουν είναι κλειδωμένα και σκοτεινά κτίρια.
Η παραβατικότητα αλλά και η εγκληματικότητα στη Θεσσαλονίκη είναι ανεξέλεγκτες εξαιτίας της ελλιπούς αστυνόμευσης, η οποία οφείλεται τόσο στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στην ανυπαρξία τεχνικής υποστήριξης, δηλαδή παροπλισμένα ή παλιά περιπολικά.
Σε αυτήν την κατάσταση έρχεται να προστεθεί η παντελής απουσία της αστυνομίας στις περιοχές όπου καταργούνται τα αστυνομικά τμήματα και τα τμήματα ασφαλείας. Στην «ασφυκτική» κατάσταση έρχεται να προστεθεί η επιφόρτιση των τμημάτων που παραμένουν με μεγαλύτερη χωροταξική αρμοδιότητα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα δυσλειτουργίας αποτελεί η περίπτωση στον Δήμο Δέλτα, όπου θα υπάρχει μόνο ένα Αστυνομικό Τμήμα και ένα Τμήμα Ασφαλείας με έδρα τη Σίνδο, για να καλύπτει και την Ιωνία και τον Εχέδωρο και τη Χαλάστρα, όπου μετά από παρέμβαση του δημάρχου παραμένει ένας Αστυνομικός Σταθμός στη Χαλάστρα, δηλαδή ένας αστυνομικός στο κτίριο, χωρίς περιπολικό, μόνο για γραφειοκρατικές εργασίες.
Οξύμωρο παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Χαλκηδόνας, με τρεις διαφορετικές υπηρεσίες σε τρία διαφορετικά κτίρια. Παραμένει το ΑΤ Χαλκηδόνας. Ιδρύεται και ΤΑ Χαλκηδόνας, ενώ υπάρχει ήδη το Τμήμα Τροχαίας.
Καλλικράτης και στα αστυνομικά τμήματα.
Τη συνένωση των Δήμων με το σχέδιο Καλλικράτης φαίνεται πως ακολουθεί και η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, αφήνοντας ολόκληρες πυκνοκατοικημένες περιοχές χωρίς την παρουσία αστυνομικών.
• Έκλεισε το ΑΤ Ανάληψης (Ντεπό). Μεταφέρθηκε στο ΑΤ Χαριλάου (πίσω από γήπεδο του ΑΡΗ)
• Έκλεισε το ΑΤ Νεάπολης. Συγχωνεύθηκε και στεγάζεται στο ΑΤ Συκεών, καλύπτοντας μέχρι και το Ασβεστοχώρι
• Έκλεισαν τα ΑΤ Πλατείας Δημοκρατίας και Άνω Πόλης, τα οποία μεταφέρθηκαν στο ΑΤ Λευκού Πύργου. Στην Πλατεία Δημοκρατίας παραμένει το Τμήμα Ασφαλείας (ΤΑ)
• Έκλεισαν τα ΑΤ Ιωνίας, Εχεδώρου και Χαλάστρας και το ΤΑ Δέλτα. Ο Δήμος Δέλτα μένει με ένα ΑΤ με έδρα τη Σίνδο και τον Αστυνομικό Σταθμό στη Χαλάστρα μετά από παρέμβαση του Δημάρχου
• Κλείνει το ΑΤ Πανοράματος, μεταφέρεται στο ΑΤ Πυλαίας. Μετά από παρέμβαση του δημάρχου, παραμένει στο Πανόραμα Αστυνομικός Σταθμός
• Κλείνει το ΑΤ Μενεμένης, συγχωνεύεται με το ΑΤ Αμπελοκήπων με έδρα τους Αμπελόκηπους
• Παραμένει το ΑΤ Ευόσμου και αναλαμβάνει και το Κορδελιό μετά την κατάργηση του ΑΤ Μενεμένης.
• Κλείνει το ΑΤ Σταυρούπολης, θα μεταφερθεί στο ΑΤ Πολίχνης με έδρα την Πολίχνη.
• Θέρμη και Βασιλικά συγχωνεύθηκαν σε ένα, με διαφορετικές έδρες. Το ΑΤ στη Θέρμη και το ΤΑ στα Βασιλικά
• Παραμένει το ΑΤ Χαλκηδόνας. Ιδρύεται και ΤΑ Χαλκηδόνας. (Να σημειωθεί ότι υπάρχει και Τμήμα Τροχαίας. Οι τρεις υπηρεσίες θα στεγάζονται σε τρία διαφορετικά κτίρια.)
• Κλείνει το ΑΤ Ασσήρου. Μεταφέρεται στο ΑΤ Λαγκαδά και δημιουργείται και ΤΑ Λαγκαδά
• Κλείνει το ΑΤ Απολλωνίας. Συγχωνεύεται με το ΑΤ Καλλινδοίων. Παραμένει στον Σωχό το τμήμα ως Αστυνομικός Σταθμός, δηλαδή ένας αστυνομικός χωρίς περιπολικό.
• Κλείνουν τα ΑΤ Επανομής και Μηχανιώνας. Μεταφέρονται στο ΑΤ Θερμαϊκού, όπου ιδρύεται και ΤΑ
• Παραμένει το ΑΤ Ωραιοκάστρου και ιδρύεται και ΤΑ
• Παραμένει ως έχει το ΑΤ Καλαμαριάς.
Να σημειωθεί ότι στόχος των συγχωνεύσεων αλλά και των μετακινήσεων αυτών είναι η εξοικονόμηση πόρων και η μείωση των εξόδων, κάτι που δεν είναι πολύ εμφανές, καθώς τα νέα ΑΤ Σίνδου, Χαριλάου –Ανάληψης, Λ. Πύργου, Πλ. Δημοκρατίας, Αμπελοκήπων και Συκεών θα στεγάζονται σε κτίρια που νοικιάζονται. Μάλιστα για να αποφευχθεί η ρήτρα που υπάρχει στο μισθωτήριο συμβόλαιο του ΑΤ Σταυρούπολης, το οποίο λήγει το 2020, θα καθυστερήσει δύο μήνες η μετακίνησή του στο ΑΤ Πολίχνης, για το οποίο δεν υπάρχει μίσθωμα, καθώς ανήκει στο δημόσιο.
Οι παρεμβάσεις των δημάρχων
Τη δυσκολία που θα προκύψει στην εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και στη διατήρηση της τάξης στις περιοχές τους αναγνωρίζουν οι δήμαρχοι των περιοχών που εξαιτίας της συγχώνευσης των τμημάτων μένουν χωρίς… αστυνόμευση.
Μετά την καθοριστική παρέμβαση του Δημάρχου Πυλαίας Χορτιάτη, κ. Ιγν. Καϊτεζίδη, παραμένει το ΑΤ Πανοράματος ως Αστυνομικός Σταθμός στο Πανόραμα, από τη στιγμή που το τμήμα μεταφερθεί στην Πυλαία, όπως προβλέπει η αναδιάρθρωση.
Στην ίδια προσπάθεια κινήθηκε και τα κατάφερε ο Δήμαρχος Δέλτα, κ. Ευθ. Φωτόπουλος. Στο ίδιο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε και η ίδρυση Αστυνομικού Σταθμού με έδρα τη Δημοτική Ενότητα Χαλάστρας του δήμου Δέλτα, ο οποίος υπάγεται διοικητικά στο Αστυνομικό Τμήμα Δέλτα της Διεύθυνσης Αστυνομίας Θεσσαλονίκης.
Γενικότερα προβλήματα
«Ακατάλληλα» χαρακτηρίζουν τα περισσότερα κτίρια οι ίδιοι οι αστυνομικοί, ενώ επισημαίνουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στο ΑΤ Ωραιοκάστρου, έχουν τεράστιο χωροταξικό θέμα και σε άλλες περιπτώσεις δεν τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
«Σε πάρα πολλές περιπτώσεις συνάδελφοι με δικά τους έξοδα διαμόρφωσαν χώρους και καθάρισαν τα κτίρια που θα τους φιλοξενήσουν, όπως στο ΤΑ Θερμαϊκού και στο ΤΑ Θέρμης», αναφέρει ο Πρόεδρος των Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης, κ. Θοδωρής Τσαϊρίδης.
Όπως συμπληρώνει ο ίδιος, «Υπάρχουν τεράστια προβλήματα με τα οχήματα, αφού τα τμήματα που συγχωνεύονται βγάζουν ήδη από κοινού περιπολικά, με αποτέλεσμα τεράστιες περιοχές να αστυνομεύονται από ένα και μόνο περιπολικό. Τα οχήματα την ίδια στιγμή έχουν έως και 600.000 χλμ και αν σύντομα δεν ανανεωθεί ο στόλος, κινδυνεύει η πόλη να μείνει χωρίς οχήματα. Πρότασή μας όσα χρήματα εξοικονομηθούν από το κλείσιμο των τμημάτων και τη μείωση των μισθωμάτων να δοθούν στη ΓΑΔΘ για την πραγματοποίηση βελτιωτικών αλλαγών στα κτίρια και την αγορά υλικοτεχνικής υποδομής».
Πηγή: thessnews
The post Δύσκολη η κατάσταση με τα αστυνομικά τμήματα στη Θεσσαλονίκη. Τι συμβαίνει με το Δήμο Δέλτα; appeared first on DeltaNews.eu.